יום ראשון, 3 בינואר 2016

bye-bye 2015: story of favs & fails

הפוסט הזה מגיע קצת מאוחר, הישר לתחילת 2016, ועדיין היה לי חשוב לעשות מעין סיכום אישי על השנה האזרחית שחלפה. מבחינתי זו הייתה שנה מאתגרת ולא פשוטה, נאלצתי (ועודני נאלצת) לבצע החלטות לא פשוטות, מחייבות ומפחידות, בהקשר לעתיד שלי בתחומים שונים. מובן שלא הכל "קודר" והיו גם לא מעט חוויות משמחות ומרגשות ועל כך אני מוקירה תודה.

השנה הזו הפכתי מסטודנטית קלאמזית שמאחרת להרצאות, המשקיעה בבוקר בשטיפת פנים וצחצוח שיניים, לבוגרת תואר שעובדת במקום ייצוגי. כך נאלצתי להותיר את הבלנדסון והג'ינסים מאחור ולאמץ שגרת איפור וטיפוח מושקעת יותר. בשנה האחרונה למדתי קצת יותר מה מתאים לעור שלי ומה פחות, וגם בגזרת האיפור היו מוצרים שהתחבבו עליי במהרה והפכו לחלק בלתי נפרד משגרת היומיום שלי. וכן, יש פה גם כמה שממש שנאתי.. 

אז אם מעניין אתכן לדעת קצת יותר, אתן מוזמנות לקרוא (:


בשגרת טיפוח הפנים זו היתה שנה שבה התנסתי במוצרים שונים שהביאו לשיפור ותוצאות חיוביות. קצת על עור הפנים שלי: שומני, מעט פיגמנטציה בצדי השפתיים, כהויות קלות בעיניים, קצת צלקות אקנה. 


מסיכת הGreen clay תשאר לעד הפייבוריטית שלי, אני די בטוחה שאני מציינת אותה בתדירות של אחת לשני פוסטים. אפשר לקרוא עליה יותר כאן. היא עזרה לי באיזון "שומניות" עור הפנים וצמצום הנקבוביות, מעבר לתחושת הנקיון שהיא מותירה לאחר השימוש בה. 

 החומצה הגליקולית של Reviva Labs היתה אצלי בשימוש רק בחודשי הסתיו-חורף אבל השאירה אחריה נוכחות בעור הפנים שלי גם בקיץ. העור הפך מוצק ואחיד יותר למראה בעקבות השימוש בה. כבר חודשיים שאני מקפידה על שימוש יומיומי בה, מדי ערב, ומתעוררת עם הרגשה של עור מוצק וקורן יותר. אין לי ספק שהיה לה תפקיד משמעותי בהפחתת ו"דהיית" צלקות האקנה שלי. אני מקפידה להניח אותה כשכבה ראשונה לאחר ניקוי ושטיפת הפנים וממתינה לפחות 40 דק' לפני המשך שגרת הטיפוח שלי.

את שמן המרולה של Acure cosmetics היללתי לא פעם או פעמיים בבלוג, ובצדק. המוצר הזה שדרג בכמה רמות את חוויית שגרת טיפוח הפנים שלי ואני מייחסת לו לא מעט שינויים חיוביים כמו הבהרה, מראה קורן, דהיית צלקות אקנה וגמישות ומיצוק. בתקופה זו אני מרגישה שהעור שלי צמא לאקסטרה הזנה ושמן המרולה ממלא את הרצון הזה מצויין.

מוצר אחרון שהפך השנה לחלק משגרת הערב שלי הוא הקרם Vaniqa המיועד לטיפול בשיעור יתר בנשים, באזור הפנים. לצערי אני סובלת משיעור באיזור הסנטר וקו הלסת שלא על רקע הורמונלי או גנטי, ועדיין נמצאת בבירורים ובדיקות רפואיות למה מגיע לי כל הטוב הזה. קצת התלבטתי אם לשתף את העניין הזה בבלוג מהסיבה שזה נושא קצת מביך, אבל בשביל הסיכוי שאולי מישהי תגיע לפוסט הזה ותמצא בו משהו שיכול להקל עליה, החלטתי ללכת על זה. את הקרם אני מורחת מדי ערב בקווי הלסת והסנטר ומעליו לא מניחה כלום. המשחה פועלת בצורה שמובילה לעיכוב בלתי הפיך של האנזים החיוני לצמיחת השיערה, כך שקצב הצמיחה איטי יותר כפועל יוצא.
חשוב לי להדגיש: 1.להתייעץ עם רופא, אני רק חולקת את החוויה האישית שלי.  2.לא מדובר במשחה להסרת שיער, אלא משחה פרמקולוגית. הקרם הזה לא זול, אם אני לא טועה הוא בסביבות ה170 ש"ח ל30 ג' אחרי הנחת קופ"ח, אבל הוא עושה את העבודה לדברי הקוסמטיקאית והרופאה שלי. את המשחה ניתן להשיג רק עם מרשם רופא. 

המוצרים הבאים היו אלו שידיי ניגשו אליהם אוטומטית השנה בתדירות גבוהה יחסית (אחרי שהורדתי את תקופות המבחנים מהחישוב, כי היי, כל סטודנטית ממוצעת תעדיף עוד רבע שעת שינה על פני להתאפר ב6 בבוקר).


קל להבחין- אני בחורה משעממת כשזה מגיע לאיפור יומיומי. אני מעדיפה איפור סולידי ומינימלי, ואלו המוצרים שעזרו לי לבנות את שגרת האיפור בכמעט קבועה שלי השנה.

פריימר העיניים הקוריאני של Etude house עזר לי לתחזק את הצלליות לאורך היום ואני מרוצה גם מהאיכות וגם מהמחיר שלו.

סט הצלליות של Makeup Geek - Starter Kit מורכב מגוונים נהדרים, חלקם יומיים וחלקם כאלו שיכולים לשדרג את הלוק לסמוקי/דרמטי. איכות הצלליות הפתיעה אותי לטובה (בעצם לא באמת, עם כל ההייפ סביבן). אני מתכננת לסקור את הקיט הזה באחד הפוסטים הקרובים, אבל במילה אחת: ממליצה!

בטוש ההארה Prep & prime בגוון Peach lustre של מאק, אני משתמשת כקורקטור לכיסוי הכהויות מתחת לעיניים והפיגמנטציה בצדי השפתיים. הוא מומלץ לתת גוון צהוב, כמוני. נותנת לו 'לנוח' מעט לפני שאני מכסה אותו עם הקונסילר הנהדר של מייבלין, instant age rewind, בגוון מדיום, שאפשר לראות שחוסל (וממש מהר!). אחד חדש כבר בדרך.. השילוב ביניהם מוצלח.

את הקונסילר אני מקבעת עם פודרת הHD של Elf, שמתאימה בדיוק למטרה הזו, ומוסיפה מעין הארה עדינה על הדרך.

המייקאפ היומיומי שלי לאחרונה הפך להיות הstudio fix fluid של מאק, בגוון הקולע nc42. אני מאוד מרוצה ממנו, מרגישה שהוא נותן כיסוי בינוני שגם אפשר לבנות, מתקבע על הפנים שלי בצורה טבעית והכי חשוב- לא מתחמצן כ"כ מהר (אהמ בובי בראון אהמ).

מסקרה אהובה במיוחד השנה, שכבר דאגתי לה לגיבוי, היא הUltraflex של פופה. מאוד מזכירה לי את הטלסקופיק במראה המתקבל, שהוא המועדף עליי מן הסתם- טבעי ומדגיש, בלי פירורים, גושים ושאר מרעין בישין.  


בתקופה די רחוקה, הייתי תיכוניסטית "אפלה וקשוחה" ואיילינר היה בשימוש יומיומי, מוגזם ומביך. אלוהים יודע כמה בקבוקי איילינר של סופטאצ', ג'ייד ועוד חברות פארמים, נגמעו ע"י עפעפיי. כיום אני בקושי משתמשת באיילינר, לרב זה יהיה בעיקר ליציאות או אירועים מיוחדים. ועדיין, רציתי להכניס את איילינר הג'ל של עדה לזורגן לרשימת הפייבוריטים שלי השנה, פשוט כי הוא עושה כל מה שאיילינר ג'ל צריך לעשות: נח למריחה, שחור אטום, לא מתייבש (והיי, כמעט שנה שהוא אצלי!). בפעמים שהייתי צריכה wing מדוייק וחתולי, הוא שירת אותי נאמנה.


ואיך אפשר בלי שפתונים! מבחינתי שפתון השנה היה, כמה לא מפתיע, Velvet Teddy של מאק. למה? זה די ברור אני מניחה. יומיומי, נטרלי, סולידי.. הגימור שלו הוא מאט ומצליח להחזיק יפה בלי אכילה/שתייה. שדרגתי אותו מעט ע"י מילוי השפתיים בתוחם כהה בימים שהרגשתי שבא לי ללכת על הקצה (לא באמת D: )

 בלי פלאש / עם פלאש

ונעבור למברשות המנצחות השנה!


שתי מברשות שגיליתי באחת ההזמנות שלי מהאתר הפולני, שייכות לHakuro, חברה פולנית שמציעה מברשות איכותיות, קלות לשטיפה, נוחות לתפעול, וכל זה במחיר מצחיק. 

מברשת H74 בשימוש יומיומי אצלי, פעמים בודדות שהנחתי לה היו לטובת שטיפה שלה. מלאכת הטשטוש הפכה לקלה ונוחה יותר בזכותה ואני מאוד ממליצה עליה (..בטח במחיר של 22 זלוטי).
מברשת H79 משמשת אותי להנחת צלליות, וגם היא מצויינת. שתי המברשות משיער עזים, לא משירות, ובהחלט אתנסה בעוד מברשות מהחברה.

לסקירות מעמיקות יותר של האקורו, עם השוואת ביצועים, מחירים ועוד, אני ממליצה לכן לקפוץ לקריאה אצל הבלוגרית BIB.



מברשת המייקאפ הנצחית שלי, היא הexpert face brush של Real Techniques, אין לי יותר מדי מה להרחיב- יש לי ממנה כפולות. enough said.


השנה התנסתי יותר בהצללות, ומצאתי את שאהבה נפשי: בין אם את מתחילה ובין אם מתקדמת, ממליצה על הDeluxe contour set של Morphe brushes. הייתי סקפטית לגבי איכות המברשות בגלל המחיר, אבל מדובר במברשות דחוסות ואיכותיות שעברו כבר מס' מבחני שטיפה בשלום. למעשה, כ"כ רציתי להכניס אותן לפוסט כך ששטפתי אותן במיוחד ואולי זו הסיבה שהן נראות קצת מצ'וקמקות. העליונה משמשת אותי בעיקר להצללות או קיבוע הקונסילר בפודרה, התחתונה למריחת קונסילר והצללות.


 כי מצ'וקמק זו לא מילה גסה

הBuffing brush של Real Techniques שימשה אותי השנה בהתנסויות הזהירות שלי עם סמקים, למרות שהיא סוג של מולטי טאסקינג. הרוויחה את מקומה בכבוד.


הSetting brush של Real Techniques ליוותה אותי יד ביד (יד במוט אחיזה?) ועזרה לי לשלוט על מינון נמוך ומדוייק של הייליטר, לעתיד נטול מראה הdisco-ball.


ועכשיו -תופים- השנואים שלי לשנת 2015!
:(


מסכת המנטה של Queen helene וסקראב הoatmeal n' honey, לא מספיק אגרסיביים לדעתי, לא רואה איזשהן תוצאות איתם. מניחה שבעלות עור רגיש יהנו מהם. 

appletox smooth massage peeling של Tony Moly, כולם אוהבים אותו ומצער אותי שאני לא מצליחה לפתח אליו רגשות, כי בכל זאת, תראו איזה חתיכוש, והריח.. משגע. אבל הוא פשוט משאיר אחריו תחושה שמנונית בלתי נסבלת.
זה לא אתה זו אני.


קשה לי להעריך אם מדובר בהרבה או קצת מוצרים, אני משתדלת לבצע רכישות שקולות, כאלו שאני קוראת/רואה מספיק ריוויוז לפני גיהוץ האשראי. and yet, מככבים כאן כמה מוצרים נתעבים:

איילינר הג'ל של מייבלין- מוצר מחו!@# ביותר, והיי אני מדברת בתור בחורה שלא משתמשת יותר מדי במוצר הזה (זוכרים?). החומר מתייבש מהר באריזה עצמה והופך בלתי שמיש, ועל העפעף עצמו מדובר בבחור שובב שאילץ אותי לקבע אותו עם צללית שחורה פן יימרח וילבין את פניי ברבים. 

צללית הפיינט Bamboo של מאק, צללית קרמית כ"כ יפה ויחד עם זאת, אכזרית. מתקבעת מאוד מהר על העפעף מה שמאלץ אותי לעבוד בזריזות, והכי עצוב (שלפו ממחטה), היא עושה קריסים מכוערים במהלך היום שבלתי אפשרי לתקן ):

מייקאפ דרמקול בגוון 213 (מה חשבתי לעצמי?)- המתנה שלו היא הקללה שלו, כיסוי מסכתי, שומני אפילו, אהיה דרמטית ואומר שהרגיש לי שהוא יוצר בידוד בין הפנים לעולם החיצוני.


פלטת הצלליות של Sleek בגוון Au Naturel, מהאתר הפולני. כמה שרציתי לאהוב אותה, ובאמת שנלחמתי עליה, כי תראו איזה גוונים3/> אין פיגמנט, הן אבקתיות, גיריות ויבשות (נסיונות המאבק שלי בהן מתועדים בתמונה), מיותר.


צללית אפויה מס' 23 של ביוטיקר- המון fall-out.
סומק אפוי של I heart makeup, וורוד ומנצנץ מדי לטעמי.

מימין לשמאל: 
bamboo, MAC
23, ביוטיקר
bursting with love, I heart makeup
213, Dermacol
nc42, MAC

ואחרונה חביבה, אני קצת מתביישת להתוודות אבל.. 


ה-אכזבה של השנה מבחינתי היא הf80 של Sigma.
יאפ.
אמרתי את זה.
פיוו, איזו הקלה (:
קשה להסביר, פשוט אין בינינו כימיה. אני אוהבת את מברשות המייקאפ שלי קצת יותר דחוסות ודומיננטיות והf80 אוורירית מדי. היא גם מותירה אחריה עקבות-סיבים על הפנים שלי, החוצפנית. קשה לעבוד איתה בסיבובים ואין לי באמת זמן (או סבלנות) לטפוח על כ-ל הפנים שלי כדי לקבל מראה אחיד, מאחר ומסתבר שהיא עובדת בשבילי רק בטפיחות. וככה היא נותרת בודדה וגלמודה, עד שיתר מברשות המייקאפ כבר ממש מלוכלכות ואז היא האחרונה להבחר. 
ניסיתי איתה סוגים שונים של מייקאפ, אבל הם כולם לא התאימו לה. אי אפשר לומר שלא התאמצתי.. אבל צריך שניים לטנגו!
אני חושבת שאחבב יותר את אחותה, הf82, מקווה להתנסות בה בהזדמנות.



וואו, אז זה היה הכל! 
מקווה שהשנה הזו תהיה מלאה בבריאות, הגשמה עצמית ורכישות מוצלחות (:
ולסיום, בגזרת הבלוג אאחל לעצמי לנצח את העצלנות ולכתוב פה יותר!

אז מוזמנות ללייקק את עמוד הבלוג, לשתף ולהגיב.

שנה אזרחית טובה!~

6 תגובות

  1. אפלה וקשוחה זה ה-דבר!!
    תודה על האיזכור בובה!

    השבמחק
    תשובות
    1. בכיף! מתוכננת הזמנה נוספת של האקורו בהשראתך..

      מחק
  2. וולווט טדי יהיה השנה שלי כנראה. מספיק להלחם בזה

    השבמחק
  3. שמעי, אני ראיתי את הפריימר של אטיוד האוס וזה עשה לי את היום! פוסט נהדר!

    השבמחק

© ♡ sparkly cakepop ♡ | בלוג טיפוח ועוד
Maira Gall